• zaloguj się
  • utwórz konto

Studia pierwszego stopnia i jednolite studia magisterskie 2025/2026

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Ochrona dóbr kultury, stacjonarne, pierwszego stopnia

Szczegóły
Kod ODK-SL-a
Jednostka organizacyjna Instytut Historii Sztuki i Kultury
Kierunek studiów Ochrona dóbr kultury
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Pierwszego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Minimalna liczba studentów 15
Limit miejsc 50
Czas trwania 3 lata (6 semestrów)
Adres komisji rekrutacyjnej sztuka@upjp2.edu.pl
Adres WWW http://ihszik.whidk.upjp2.edu.pl/
Wymagany dokument
  • Matura lub dokument równoważny
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Nadchodzące tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (30.05.2025 09:00 – 21.07.2025 12:00)


PO WIĘCEJ INFORMACJI ZAPRASZAMY
TUTAJ


Kryteria kwalifikacji 

Podstawą przyjęcia na studia pierwszego stopnia lub jednolite studia magisterskie są wyniki egzaminu maturalnego. Szczegółowe kryteria kwalifikacji dostępne są tutaj

W trakcie internetowej rejestracji należy wprowadzić wyniki z egzaminów maturalnych. Zaniechanie tego obowiązku skutkować będzie niedopuszczeniem do postępowania kwalifikacyjnego. Zasady rejestracji przed ogłoszeniem wyników matury dostępne są tutaj.

W związku z procedowaniem przez Parlament Rządowego projektu ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu wyeliminowania nieprawidłowości w systemie wizowym RP,  informujemy iż Uniwersytet może zostać zobligowany do zmiany kryteriów rekrutacji dla osób ubiegających się o przyjęcie na studia wyższe na podstawie dokumentu zagranicznego, a także zmiany poziomu oraz zasad potwierdzania znajomości języka polskiego dla cudzoziemców ubiegających się o przyjęcie na studia wyższe prowadzone w języku polskim. 

 

Terminarz rekrutacji

Szczegółowy harmonogram rekrutacji jest dostępny tutaj

 

Kandydaci z zagraniczną maturą

Na etapie elektronicznej rejestracji kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia na podstawie zagranicznego dokumentu zobowiązany jest do załączenia w systemie IRK (w sekcji „Formularze osobowe” → „Wykształcenie”) następujących dokumentów (skany oryginałów + urzędowe tłumaczenie na język polski):

1. Dokument (świadectwo/dyplom) potwierdzający wykształcenie średnie wraz z suplementem ocen;

2. Apostille / legalizacja dokumentu potwierdzającego wykształcenie średnie;

3. Zaświadczenie o uprawnieniu do kontynuacji nauki na odpowiednim poziomie - w przypadku gdy nie ma takiej adnotacji na samym dokumencie;
(
patrz zaświadczenie o uprawnieniu do kontynuacji kształcenia);

4. Wyniki egzaminów maturalnych wraz ze skalą, w jakiej zostały uzyskane;
(np. w przypadku Ukrainy - ZNO/NMT; Białorusi - CT; inne kraje 
patrz tutaj)

5*. Decyzja kuratora oświaty o uznaniu dokumentu za uprawniający do podjecia studiów na terytorium RP - wymagana jest w przypadku  dokumentów uzyskanych poza krajami UE, EFTA, OECD, Szwajcarią i Wielką Brytanią, Ukrainą Chinami, innych niż matura międzynarodowa (IB) lub europejska (EB).*

* stan na dzień 8.05.2025 r.

W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt pod adresem: recruitment@upjp2.edu.pl 

 

Dokumenty składane przy wpisie na studia

Dokumenty składane są wyłącznie przez osoby zakwalifikowane do przyjęcia (dotyczy to także studiów niestacjonarnych), w terminie przewidzianym w harmonogramie rekrutacji na dokonanie tej czynności. Dokumenty należy złożyć osobiście lub działając przez swojego pełnomocnika. Więcej informacji o procedurze dokonywania wpisu na listę studentów dostępnych jest tutaj

Niezłożenie kompletu wymaganych dokumentów przez kandydata zakwalifikowanego do przyjęcia — osobiście lub przez pełnomocnika — w terminie przewidzianym w harmonogramie rekrutacji na dokonanie tej czynności, skutkować będzie wydaniem decyzji o odmowie przyjęcia na studia

 

MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW 
Polacy cudzoziemcy 
sekretariat obsługujący dany kierunek studiów  Dział Nauczania
Adresy jednostek znajdują się w sekcji Kontakt
 
 
LISTA SKŁADANYCH DOKUMENTÓW
dokumenty, które należy pobrać z konta w systemie IRK
(zakładka Zgłoszenia rekrutacyjne - Dokumenty i dalsze kroki
  • formularz rekrutacyjny
dokumenty do wglądu
  • ważny dokument tożsamości
oryginały dokumentów, z których zostanie sporządzona kopia do akt, potwierdzona za zgodność z oryginałem 

Wszyscy kandydaci

  • polskie świadectwo maturalne albo dyplom matury międzynarodowej International Baccalaureate albo  świadectwo matury europejskiej European Baccalaureate albo matura zagraniczna, która uprawnia do podjęcia studiów w kraju wydania

Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na podstawie matury zagranicznej
 
(oryginały + tłumaczenie)

* wg stanu na dzień 8.05.2025 r. 

 

Dodaktowo - kandydaci cudzoziemcy 

  • dokument potwierdzający znajomość języka polskiego na poziomie co najmniej B2 (więcej informacji tutaj) 
  • dokument potwierdzający prawo do niepobierania opłaty za kształcenie cudzoziemców na stacjonarnych studiach w języku polskim (więcej informacji tutaj) 

Finaliści i laureaci olimpiad i konkursów 

  • zaświadczenie potwierdzające osiągnięcie w olimpiadach stopnia centralnego albo konkursach międzynarodowych lub ogólnopolskich uwzględnianych w procesie rekrutacji na dane studia

Dodatkowe dokumenty

  • zgoda przełożonych - w przypadku osób zakonnych i duchownych oraz członków stowarzyszeń życia apostolskiego 

oryginały dokumentów, które zostaną włączone do akt

  • pełnomocnictwo - w przypadku osób, które składają dokumenty i dokonują wpisu na listę studentów przez pełnomocnika
  • zgoda opiekunów prawnych - w przypadku osób, które w dniu dokonywania wpisu są niepełnoletnie

 

Opłaty za studia

Kształcenie na studiach stacjonarnych dla obywateli polskich jest bezpłatne. Informacje o:

  • opłacie rekrutacyjnej;
  • opłacie za kształcenie cudzoziemców na stacjonarnych studiach w języku obcym

dostępne są tutaj.

 

Plany studiów

Plany studiów dla naboru dostępne są tutaj 

 

Kontakt

  Instytut Historii Sztuki Punkt informacji o rekrutacji 
możesz się zwrócić z pytaniem o  sprawy związane z tokiem studiów, programem studiów, wpisem na listę studentów (osoby posiadające polskie obywatelstwo) itp.  sprawy związane z procesem rekrutacji na studia: system IRK, przebieg rekrutacji na studia, wymagane dokumenty itp. 
telefon

📞 Numery kontaktowe:

12 8898 821

📞 Numery kontaktowe:

519 323 359
(dla Polaków posiadających polskie dokumenty)

 

12 88 98 617
(dla cudzoziemców oraz osób z zagranicznymi dokumentami)

e-mail

📧 Adresy e-mail:

sztuka@upjp2.edu.pl

📧 Adresy e-mail:

rekrutacja@upjp2.edu.pl
(dla Polaków posiadających polskie dokumenty)

 

recruitment@upjp2.edu.pl
(dla cudzoziemców oraz osób z zagranicznymi dokumentami)

adres

📍 Adres:

ul. Sławkowska 32

📍 Adres:

ul. Kanonicza 9, pok. 111